Gjemt bak den herskapelige fasaden til eneboligen på Blindern skjuler det seg et tilnærmet asketisk interiør - spesialdesignet og tilpasset et hektisk familieliv. Det frittstående veggelementet fungerer som et lite bibliotek på den ene siden, mens et kinoanlegg er montert på den andre siden. Veggen er også en fysisk avgrensing mot soverommene. Det blå bildet er av fotokunstner Magnus Bjerk, og er kjøpt på Blomqvist.
Kjøkkenet er et naturlig samlingspunkt. I tillegg til at det er et sentrum for matlaging, gjør barna gjerne lekser og foreldrene jobber hjemmefra her. Benkeplaten er av travertin. Kaffemaskinen er fra Nespresso og veggklokken fra R.O.O.M.
For å bryte med kjøkkenets rette linjer er det valgt et rundt bord, kjøkkenets myke alibi. Kjøkkenbordet og stolene er fra Arper, og lampen er fra Kathleen Hills. Det brune, høye bordet er et reiseminne fra Kina.
Familiens utgangspunkt var en tradisjonell generasjonsbolig med en standard planløsning fordelt på hele fire plan. Kun grunnkonstruksjonene sto igjen da alt av fast inventar og innvendige materialer var revet ut. Arkitekt Atle Aas har stått for utformingen av planløsningen. De runde knaggene i gangen er fra Muuto.
Fire soverom og en stue ble med noen sleggeslag og godt håndverk til et stort og åpent rom. Familien beskriver rommet som sitt hvite univers. Sofaen er fra Flexform og spisestuestolene er fra Bolia. Bordet er designet av Morten Voss, og steinputene er fra Livingstones. Reolen og peisen i norsk kleberstein er tegnet av arkitekt MNAL Atle Aas og oppført av Roland Caspari. »
Kinoanlegget er plassert i et frittstående veggelement som fungerer både som bokhylle og skjerming mot soverommene. Møbelsnekker Roland Caspari har tryllet frem løsningene med godt og solid håndverk.
Det gamle råloftet er gjort om til et lunt rede hvor man kan trekke seg tilbake om man ønsker litt tid for seg selv. Sofaen er fra Karmameju, kubbene er fra Gervasoni, og bildebordet er et reiseminne fra Kina.