Tendens - butikker med fokus på opplevelse
Det handler ikke lenger kun om produktene, men den estetiske opplevelsen. Snøhetta og hudpleiemerket Aesop har de siste årene samarbeidet om syv prosjekter verden over, hvor lokal arkitektur og historie er inndratt i utforming og design, og resultatet er unikt. Vi har tatt en nærmere titt.
AvArkitektur og interiørdesign spiller en fremtredende rolle i branding og profilering av merkevarer, og er innenfor varehandelen kjent som retail design.
Det australske hudpleiemerket Aesop har utmerket seg på dette feltet, og Snøhetta er blant arkitektkontorene de har skapt unike utsalgssteder i samarbeid med.
– Vi designer ikke for Aesop, men sammen med dem. Det har vært en inspirerende prosess for oss, siden de er åpne for å eksperimentere, fortalte Peter Girgis, Senior Interior Architect i Snøhetta, da vi snakket med han i forbindelse med åpningen av Aesops lokaler i Hegdehaugsveien i Oslo i 2016.
Vi har samlet alle Snøhettas prosjekter for Aesop, hvor lokal arkitektur og historie ofte inndras i utforming og design, og skaper unike lokaler. Her står opplevelsen i fokus - produktene blir statister.