Produsentene tar stadig nye dypdykk i arkivene sine på leting etter en design som aldri før er blitt lansert. Eller de finner et jubileum de kan feire med en relansering eller en redesign eller bare en ny finish på en eksisterende design. Og mens de gjør det, leter vi i bruktbutikker, på nettauksjoner, på låver og i kjellere. Og hvorfor? Med vår stadig økende bevissthet rundt dette med varighet, ser vi til formspråket som har vist seg å tåle tidens tann: Det som først så dagens lys på 50- og 60-tallet. Litt før og litt etter også, selvfølgelig, men gammelt skal det være. Eller «vintage», som det helst heter nå. Nettopp denne formgiv- ningen, med sitt tidløse uttrykk, kombinerer vi gjerne med utvalgt samtidsdesign som vi har tro på at også varer, som ikke er moteblaff eller artigheter som etterhvert får vedhenget «det var bare så 2015». Er det noen som leter etter Philippe Starcks sitruspresse nå, for eksempel?