Barkrakken er fra Mater, fiolinfikenen står i en krukke fra Skagerak, mens trykket på veggen er fra Atelier CPH. Det stramme eiketrebordet står i kontrast til dette, i samspill med Hans J. Wegners ikoniske Y-stol fra Carl Hansen & Søn, samt Serge Mouilles taklampe.
Til daglig bruker hun designprosesser som styringsverktøy for å nå målene sine, og det er tydelig at hun har tatt med seg sansen for rom og innredning inn i oppussingsprosjektet. Arbeidsprosessen har nemlig vært langt fra tilfeldig.
– Jeg startet med å definere den overordnede arkitekturen, tegne tilbygget og bestemme de utvendige materialene. Deretter designet jeg flyten i oppholdsrommene og husets innredning, forteller hun. Så kom innvendige materialer, som gulv, dører og stukkaturer, før hun til slutt tok seg av skap og garderober, kjøkken- og baderomsinventar.
Kathrine har også lagt mye vekt på å lyssette hjemmet riktig.
– Lys skaper stemning og definerer rommene. Lysets fargetemperatur og den helt riktige kombinasjonen av grunn- og fokusert belysning er avgjørende faktorer for om rommet føles godt å være i, sier hun.
Les også: Fargen vi alltid kommer tilbake til