
Kreativ leder i Mille Notti: "Slik skaper du det lille ekstra på soverommet"
Vi har tatt en prat med kreativ leder i Mille Notti, Catherine Wehtje Hustad, for å få noen tips om hva du kan gjøre for å skape det lille ekstra på soverommet - og hva du IKKE skal gjøre.
Av — 18. mars 2024Historien om Mille Notti startet med dunprodukter. Peder Wehtje var egentlig importør av puter og dyner, men på en ferie til Portugal i 1991 skulle han få øynene opp for det som senere skulle bli selve essensen av det svenske tekstilfirmaet. På hotellet han bodde oppdaget han at sengetøyet ga en følelse han aldri hadde opplevd tidligere – det var svalt, glatt mot huden, men hadde likevel den krispe, gode følelsen som bare bomull kan gi. Han bestemte seg umiddelbart for at dette var noe han var nødt til å ta med hjem til Sverige.
I dag består den familieeide bedriften av 22 ansatte, og Mille Notti har for lengst etablert seg som en ledende produsent, kjent for luksuriøse tekstiler til bad og soverom. Catherine Wehtje Hustad er datter av Peder og kreativ leder i Mille Notti. Hun er den som fargesetter og skaper de nye kolleksjonene.
– Vi er en liten produsent, men det gjør også at vi har full kontroll over hele produksjonen og kan sikre at alt vi leverer er av høy kvalitet. Mille Notti skal være vakkert for øyet, men også slitesterkt og varig. Når vi lanserer nye kolleksjoner, er produktene nøye utvalgt. Vi bryr oss ikke om trender. For oss er det viktigere at produktene våre kan være aktuelle om ti år, sier Catherine.