Selskap lar nye kunder velge blant 100 unike designobjekter

Hva med et håndplukket designobjekt fra Alvar Aalto, Eileen Gray eller Poul Henningsen?

Innboforsikring er noe de fleste av oss tegner på automatikk, uten særlig flere overveielser enn pris og egenandel. Men behøver forsikringsbransjen å være så grå og kjedelig? Det mener forsikringsselskapet Hedvig at det slett ikke gjør.

De åpner nå nemlig Hedvig Goods, en pop-up butikk hvor man ved å tegne innboforsikring kan velge seg et håndplukket vintage og designobjekt. Hedvig Goods består av 100 møbler og objekter fra ulike formgivere, designere og kunstnere som Alvar Aalto, Eileen Gray, Bruno Mathsson, Piet Hein, Verner Panton, Poul Henningsen, Varier, Marianne Hurum, Jara Marken, Tron Meyer, Marthe Elise Stramrud m.fl.

– Å både skaffe og bruke innboforsikring har historisk sett vært ekstremt kjedelig. Målet vårt er å endre dette. Forsikring er først og fremst et sikkerhetsnett som gir trygghet i hverdagen, men hverdagen må jo også fylles med “det lille ekstra”. Derfor er det fantastisk å sette forsikringspolisene våre i en ny setting med en rekke unike objekter, sier Rebecca Lundin, markedsdirektør hos Hedvig.

Butikken holder åpent fra mandag 19. april og så langt lageret rekker. Grunnet retningslinjer omhandlende korona-pandemien vil butikken holde stengt for drop-ins. I stedet slippes 10x videomøter a 30 minutter hver morgen kl 09.00 etter “førstemann til mølla”-prinsippet. Hedvig-personell viser hva som er tilgjengelig ved hjelp av digitale verktøy, før valgte objekter kan hentes i Markveien 32 etter nærmere avtale. Les mer på hedvig.com