Kjære leser,

Hjemmesiden vår støtter dessverre ikke Internet Explorer 11. Får å få den beste opplevelsen på hjemmesiden og av vårt innhold, vil vi be deg om å bruke Edge, Chrome, Safari, eller andre, nyere browsere.

Med vennlig hilsen,
BO BEDRE

Se trendene i puter

Ingenting speiler interiørtrendene så tydelig som sofaputer. Se trendekspertens spådommer i puter!

Spå i puter

© Au Maison

Nye interiørtrender speiler seg tydeligst i putene. Sofaputer bidrar ikke bare til komfort hjemme, de er også nyttige for dem som vil forstå trendene - og skaffe seg et oppdatert hjem for en lav sum.

Industri møter glam

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Puter var hovedingrediensen da prosjektdirektør Jacob Søndergaard i PEJ-gruppen, Skandinavias ledende trendinstitutt, presenterte sesongens tendenser på Gave- og interiørmessen i Lillestrøm i nylig. Denne puten fra norske Funkle var en av hans favoritter. Kontrasten mellom det industrielle motivet og det skimrende, luksuriøse stoffet er typisk for tiden vi er i nå.

Søtt og farlig

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

"Sweet Sin" kaller PEJ denne glamorøse, men samfunnbevisste trenden. Det feminine og lekre er hovedingrediensen. Det skal være delikat, men med "edge". Stoffer med ulike teksturer sørger for kontrastene.
Silkepute fra Anouska.

Råfeminint

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Kontrastene er store i den rå, feminine trenden. Som på denne puten fra Stapelgoed, som er grovt sydd, men i mykt stoff, og har rå print, men en søt sløyfe.

Arbeiderklassehelt

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Den sterkeste trenden i høst er dyrkingen av arbeiderklassehelten. Dagens forbilde har ikke dress og slips, men arbeidstøy og møkk under neglene. Hyllesten av "The Working Class Hero" er tydelig i motivet på denne puten fra Turiform.

Hjemmelaget

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Hjemmelagde ting, ærlig arbeid og god kvalitet er viktig i arbeiderklassetrenden. Lappepuff fra Rice.

Rustikt

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Arbeiderklassetrenden omfavner også det rå og rustikke, med lerrets- jeans- og striestoffer med rå print.
Pute fra Stapelgoed.

Mykt metall

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Myke produkter i metalliske materialer kjennertegner den tredje trenden, kalt "Soft Metal". Ulik tekstur skaper spenning, og gull, sølv, kober og bronse blandes gjerne sammen i samme produkt.

Rått og gyllent

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Stoffene skal skinne og glitre, men med en dypere tone enn overfaltisk bling-bling. Skimrende tråder vedv inn i rå stoffer, er et eksempel på det.

Gullgult

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Gult er den viktigste kontrastfargen i den myke metalltrenden.
Pute fra Au MAison

Puter for herrer

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Den vanlige kontormannen er ikke helt borte i høstens trender. PEJ plasserer ham i "Human Business"- trenden. Forretningsmannens univers er feminisert, og resultatet er en delikat, myk minimalisme.
Puter fra Halvor Bakke for Lama.

Naturmaterialer

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Forretningsmannens univers er blitt mykt og organisk, med mye naturmaterialer som tre og skinn.
Puter fra Halvor Bakke for Lama.

Granitt

© Bonnier Media/Siri Høstmælingen

Grått, blått og brunt er de gjennomående fargene i den maskuline trenden, som ses på som en utvikling fra minimalismen.
Pute fra Au Maison.