Hjemme hos fotograf Kira Brandt er det først og fremst hvitt. Hvite gulv, vegger, tak og inventar. En helt hvit ramme, med andre ord. Men det slutter også der. I dedikerte soner er der nemlig dype og innbydende fargekonsentrasjoner av grønt, petroleumsblått, brunt og grått. Noen steder er det lyst og luftig, mens andre steder er det store samlinger av objekter, planter, keramikk og farger. Det er denne vekslingen mellom det frodige og det helt enkle som gjør København-leiligheten så stemningsfylt og innredningen så interessant.
Kira selv er ganske rolig og avslappet, noe som blant annet gjenspeiles i de store fotoplatene som nonsjalant hviler mot veggene. Bildene har hun selvfølgelig fotografert selv. Sammen med bildene står det grupperinger av planter, bøker og keramikk, alt tilsynelatende tilfeldig plassert. Men er de det? Suksessen til innredningen er nemlig at alt ser tilfeldig ut – men ikke er det. En kunst få er velsignet med å mestre. Men når det funker? En misunnelsesverdig ferdighet. Kira kan dette til fingerspissene, og hun tenker ikke en gang over det. Det bare blir sånn.
Selve leiligheten består av en liten entré, et bad, to små tilstøtende soverom – ett til Kira og ett til datteren Frida – og så et stort åpent rom med plass til kjøkken, spiseplass, sofa og arbeidsplass. Alt sammen på knappe 100 kvadratmeter.
De kritthvite veggene og det nette møblementet får en motvekt i den frodige veggen med overfylte – men aldri rotete – bokhyller, planter og keramikk, og ikke minst de store bildeplatene, fotografert av Kira selv. Spisebordet er Hector fra Eberhart Furniture og stolene er Afteroom fra Menu.