Se den Los Angeles-inspirerte leiligheten i Humlebæk
Takhøyden er kanskje fysisk lav, men her hersker ingen tvil – the sky is the limit.
“Vi bringer litt av Los Angeles til Humlebæk”
Los Angeles’ bulevarder, menneskemylder og palmer virker uendelig langt borte idet man går fra stasjonen i Humlebæk og nedover en smal sykkelsti langs et klassisk dansk villastrøk. Blader virvler i luften, vimpler blafrer i blesten og utenfor et gult boligbygg peker en hjelpsom nabo oss mot riktig dør.
Vi er på vei til det unge dansk-amerikanske ekteparet Caroline Appel og Mikey Estrada, begge i 20-årene, som holder til på 69 kvadratmeter her.
Mikey Estrada og Caroline Appel representerer en ny ung generasjon i designverdenen, som særlig bruker Instagram som arbeidsplatform. De møtte hverandre på Instagram, og det er også her de finner inspirasjon og nye samarbeidspartnere. Deres lille hjem i utkanten av Humlebæk tegner et bilde av en kreativ kompromissløshet.
Med stramme linjer forankret i gråtoner har Caroline Appel og Mikey Estradas leilighet et tydelig snev av brutalisme over seg. Den kremfargede sofaen er svensk vintage fra 30-tallet, mens pidestallen er Mikeys egen kreasjon.
En liten designperle
Fra en smal mørk entré åpner stuen seg som en designmessig liten perle, som speiler hjemmets kreative eiere. Caroline jobber som designer, syerske, modell og stylist, Mikey som fotograf, stylist og kreativ konsulent innen mote og innredning. Sammen med en kollega driver de også klesmerket Garçons Infidèles, med kunder som Gigi Hadid, Machine Gun Kelly og Gucci Mane.
Den lille stuen er fylt med en blanding av ny dansk design og eldre skandinavisk vintage. Den gamle lenestolen av Søren Hansen er fra 1939 for Fritz Hansen, mens sofaen av A. J. Iversen er kjøpt på auksjon i Stockholm. Det svarte XL bordet er fra Kristina Dam Studio, taklampene Formakami er av Jaime Hayon for &Tradition og den skulpturelle Roly Poly-stolen er av Faye Toogood for Driade. Plakatene på veggen er fra Atelier Cph.
De gjør tingene på sin egen måte
Paret tilhører generasjonen som er oppvokst med Instagram som et vindu mot verden, hvor kjendiser og stjerner kun er et klikk unna. Som Mikey understreker flere ganger, drives de frem av en sterk lyst til å utvikle seg, lage nye prosjekter og lære nye mennesker å kjenne. De vet hva de vil, og de har visst det lenge.